piątek, 25 stycznia 2013

Dla kogo refundacja kosztów in vitro?


Im bliżej do wprowadzenia programu rządowego, tym głośniej o nim w sieci. I bardzo dobrze, bo okazuje się, że osoby zainteresowane programem bardzo mało o nim wiedzą! Przeczytajcie, gdzie możecie zdobyć rzetelną wiedzę na ten temat. Poza moim blogiem, oczywiście! ;)


Na jednym z forów kobiecych trafiłam ostatnio na wątek z zaproszeniem na internetowy program poświęcony refundacji kosztów in vitro. Z ciekawości sama do niego dołączyłam - zawsze warto dowiedzieć się czegoś nowego. Program stał się dla mnie jeszcze ciekawszy gdy doczytałam, że jest prowadzony i transmitowany na żywo ze studia, dzięki czemu oglądający go Internauci mogli zadawać pytania na czacie i od razu otrzymywać odpowiedzi od zaproszonych ekspertów. Taki rodzaj interaktywnego spotkania z ekspertami :) Jestem ich wielką zwolenniczką - w ten sposób mogę zadać od dawna nurtujące mnie pytania, których na żywo nie ośmieliłabym się wyartykułować ;) Bardzo doceniam takie inicjatywy, zwłaszcza, jeśli ktoś organizuje je nieodpłatnie. Oto moje wnioski po obejrzeniu jednego z nich :)


Podczas niemal godzinnego panelu eksperci zwrócili uwagę na kwestie, które dotąd w mediach się nie pojawiły. Specjaliści opowiadali o programie z własnego, praktycznego punktu widzenia oraz odpowiadali na pytania zadane przez Internautów. Słuchając opinii lekarza z kliniki leczenia niepłodności oraz Przewodniczącej Stowarzyszenia Nasz Bocian od razu moją uwagę przykuła jedna kwestia. Na webinarium poruszono kwestie, których nie wyjaśniły dotąd media informujące o programie. Wspomniano np. o tym, że program nie przewiduje dopłat do wizyt u psychologa, które są standardem podczas pierwszych kilku wizyt poprzedzających zabieg in vitro. Specjaliści zauważyli też, że sam program jest krokiem do przodu jeśli chodzi o status zabiegów in vitro w naszym kraju, jednak jest krokiem podstawowym i konieczne są dalsze działania w kierunku wypracowania standardów godnych europejskiego kraju XXI wieku.


Internauci, korzystając z anonimowości, otwarcie i chętnie zadawali pytania - dzięki czemu okazało się, jak dużo podstawowych pytań związanych z programem i samym zabiegiem, pozostaje bez odpowiedzi! Pytano o podstawowe zasady przyznawania refundacji, o czynniki wykluczające z programu i tym podobne, podstawowe rzeczy. Choć medialna wrzawa trwa, media mainstreamowe nie dają odpowiedzi na podstawowe i najważniejsze pytania! Z tego względu warto obserwować działania klinik oraz stowarzyszeń, które specjalizują się w zabiegach in vitro i kwestiach leczenia niepłodności. Niestety, żaden dziennikarz nie odpowie na nurtujące Was pytania tak wiarygodnie, jak lekarz leczący przyczyny niepłodności od wielu, wielu lat! :)

Cieszy mnie, że takie inicjatywy jak poniższe webinarium powstają i że cieszą się coraz większym zainteresowaniem. To źródło darmowej, fachowej wiedzy i szansa na zadanie pytań, o które boicie się zapytać twarzą w twarz z lekarzem. Ja na pewno będę obserwować tego typu spotkania i Wam też polecam! :)



Pozdrawiam,
Majka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Copyright © Czekając na bobasa